Chapter two - De eerste dagen

6 maart 2015 - Granada, Nicaragua

Hola!

Zoals jullie misschien al hebben vernomen, of wellicht nog niet: ik ben goed aangekomen op de eerste bestemming van mijn reis, het Nicaraguaanse Granada.

Dinsdagochtend vetrok ik om 10.30 uur Nederlandse tijd naar Atlanta, nadat ik eerst uitvoerig afscheid had genomen van mijn uitzwaaicomite. Behoorlijk lastig...  En ik moet zeggen en dat is het bij vlagen nog steeds. Natuurlijk ga ik een fantastische ervaring tegemoet, maar de eerste dagen zijn vaak - zoals ik ook wist - ronduit vervelend. Je voelt je eenzaam, hebt nog geen maatjes en het lijkt alsof de rest van de wereld het alleen maar leuk heeft. Maar het is een kwestie van door de zure appel heenbijten en te beseffen dat het maar tijdelijk is.

Inmiddels begin ik mijn draai wel al te vinden. Mijn eerste overwinning tijdens de pubquiz van La Esperanza is al binnen (trots Reemt?), al was mijn enige bijdrage dat ik wist wie het album Born this Way had uitgebracht. Voor degene die dat niet weten: Lady Gaga. Maar ach, oefening baart kunst zal ik zeggen. Dinsdag ben ik er weer bij. Verder heb ik prima huisgenoten, een Taiwanees meisje Lola die hier al sinds juli zit en ook tot juli blijft. Ze heeft Engels gestudeerd en is 24 jaar. Verder een Spanjaard van rond de 35, schat ik, (Ernesto)die hier sinds 2 weken zit en tot april blijft. Verder woont hier ook een Australiër Dave, die - als ik het goed begreep - in totaal 1,5 jaar gaat reizen. Hij heeft na zijn komende laatste twee weken bij La Esperanza nog 2 maanden voor de boeg.

Verder is Granada een prachtige stad. Kleurrijk, zoals sommigen wel weten en alles gaat lekker rustig. Het is overigens bloedje, bloedje heet: 30-35 graden. En dat is nog 'koud' voor deze periode van het jaar, zo wist mijn Spaanse leraar Jorge (ik heb twee dagen Spaanse les genomen) te vertellen. Ze verwachten dat het over twee a drie weken nog warmer wordt. Ik houd mijn hart vast...

Komende maandag start ik met mijn vrijwilligerswerk, het geven van Engelse les. Ik heb al wat verhalen gehoord en ik kan me opmaken voor chaotische lessen en flinke wandeltochten door de snikhete zon. Ik ben benieuwd en kijk er erg naar uit!

Overigens heb ik wat foto's bijgevoegd van ons huis. Basic, maar wel vol met mooie kunstwerken :). Voor degene die Instagram hebben: daar plaats ik ook af en toe wat op. Je kunt me volgen onder elmkehendrix.

Ciao!

1. Henk Buissing:
    6 maart 2015
    Die foto's geven al een mooi sfeerbeeld, Elmke. Even doorzetten, het komt goed. Straks ga je het voordeel van alleen reizen met waarderen. Groet, Henk.
  2. Henk Buissing:
    6 maart 2015
    Ellendige auto tekst aanvullen, ik bedoel natuurlijk 'meer waarderen'!
  3. Elmke Hendrix:
    6 maart 2015
    haha ik begreep het Henk. Dank voor je lieve woorden :)
  4. Reemt:
    6 maart 2015
    Haha, megatrots! Waar Lady Gaga al niet goed voor kan zijn. Zit je aan die lange straat die recht op een grote geelkleurige kerk (of kathedraal) uitloopt?
  5. Elmke Hendrix:
    6 maart 2015
    Nee, zit op calle St Lucia. Meer noordelijk :-)
  6. Nienke:
    You go girl!!
  7. Aldo:
    7 maart 2015
    Heb het goed daar, je zult vast al helemaal geacclimatiseerd zijn inmiddels.
  8. Kim:
    16 maart 2015
    Schattie!!
    Heel herkenbaar dat gevoel van "waar ben ik toch in hemelsnaam aan begonnen, dit wilde ik dus heel graag..."
    Ben benieuwd hoe dat over een paar weken is als je je draai helemaal hebt gevonden. Leuk elm, je kunt wel zien dat schrijven je vak is